6 Ocak 2013 Pazar

Yeni İğne oyası file ve dolgu yapılışı


 



File yapılışı
Başlamadan önce şunu belirtmek istiyorum, ben iğne oyasını soldan sağa doğru yapıyorum örneğe buna  göre  bakarsanız daha iyi anlarsınız.
Bütün örneklerimde kullandığım gibi bu örnekte de 50 numara polyester ip kullandım yani klasik havlu ipi başka bir ip kullanmadığımı özellikle belirtmek istiyorum bunu çok soran arkadaşlar var diğer pamuk ipleri  yada başka numara kullanmıyorum sadece 50 numara polyester  ip .
Önce barmağımıza dolayarak bir düğüm yapıyoruz.
Parmak üzerinde düğüm yapılışına ayrıntılı olarak burdan bakabilirsiniz. BURAYA
 



 Önce bir göz yapıyoruz.

Prmağımızdan çıkartıp alttaki iğnesi olmayan boş ipi çekerek bu şekle getiriyoruz.
 


Daha sonra bu gözün üzerine iki göz yapıyoruz soldan sağa doğru resimde gördüğünüz gibi alttaki göz üçgen şeklini alıyor iki gözü yaptıkdan sonra yaptığımızı ters çeviriyoruz yine soldan sağa doğru yapmaya devam ediyoruz .



İlk gözün ortasına deyilde köşesine gelecek şekilde yani köşe olacak şekilde düğüm yapıyoruz



Yine aynı gözün diğer köşesine yani köşe olacak şekilde bir düğüm daha yapıyoruz alttaki göz kare şeklini alıyor .

 Bir zürafa yaparak karşıya geçiyoruz .



Yine bunuda baştaki göz gibi iki köşeden düğüm yapıyoruz alttaki göz kare şeklini alıyor.



Yine yaptığımızı ters çeviriyoruz aynı yukarda anlattığım gibi ortasına diyil köşe olacak şekilde düğüm yapıyoruz


Yine aynı gözün diğer köşesine düğüm yaparak alttaki gözün kare şekline gelmesini sağlıyoruz.


Zürafa yaparak son göze kadar geliyoruz zürafaları yaparken alttaki gözün tam ortasından düğüm yapıyoruz.


Son göze gelince yine örneği çeviriyoruz  yukarıda anlattıklarımı aynen yapıyoruz her sıra sonunda örneği çevirerek yukarıda  anlattıklarımı tekrarlıyoruz her sırada aradaki zürafalar artıyor  .


Bu işlemleri tekrarladıkça örmeğimiz büyüyor istediğiniz sayıya gelenekadar yapabilirsiniz ben örnek göstermek için küçücük bir parça yaptım siz yapacağınız parçanın boyutuna gelenekadar devam etmelisiniz mesela gümüşlük parçası yapıyorsunuz gümüşlük parçası boyuna gelenekadar büyütüyorsunuz istediğiniz boyuta gelince gözler bitenekadar  eksiltiyorsunuz.

Eksiltmeye ilk başlarken yine köşe olacak şekilde düğüm yapıyoruz ama çizerek belirttiğim yerde göz yapmıyoruz

Aynen yukardakigibi alttaki gözlerin ortalarına düğüm yaparak zürafa yapmaya devam ediyoruz

Herseferinde sıra bitince örneği çeviriyoruz soldan sağa doğru devam ediyoruz fakat ilk eksiltmeye başladığımız zamangibi alttaki göze köşe olacak şekilde batmıyoruz aynen zürafa yaparken yaptığımız gibi direk  gözün ortasına batıyoruz.

Bu işlemi yapmaya devam ediyoruz gözler gittikçe bitiyor son gözede düğümü yapınca ipimizi keziyoruz.

Örneğinize göre etrafına herhangibir kenar örneği yapabilirsiniz ben örnek olarak fare dişi yaparak gösterdim.

Fare dişinin yapılışını daha önce gösterdiğim için burda ayrıntılı göstermedim .

Dolgu yapılışı
Burda sizlere dolgu yapılışının ana tekniğini göstermeye çalışıcam
Yani örnekte yaptığım çiçeği öyle aklımdan yaptım sayılarının önemi yok yaptığım düzgün bir örnek deyil önemli olan dolgu yapılış yöntemi yapılış yöntemini iyi öğrenmelisiniz.

Örneğinize göre gözleri sayarak arkadan düğüm yapıyoruz ben 3. göze düğüm yaparak başladım


Düğümü yaptıktan sonra düz tarafını çeviriyoruz.
Burda iki göze dolgu yapıcaz .
 Bir ilmeğin altından iğne yi geçiriyoruz

İğneyi çekiyoruz ip bir ilmeğin altından geçmiş oluyor .

İkinci geçirmemizde dikkat etmemiz gereken kısım önceki sefer ip alttan geçtiği yerde bu sefer üstten geçmesi gerekiyor .

İğneyi çektiyoruz resme dikkat edin 1. ip ortadaki ilmeğin altından geçmiş 2. ip üstünden geçmiş 3. geçiştede aynı 1. geçişte yaptığımız gibi iğneyi ordadaki ilmeğin altındn geçiriyoruz yani herseferinde bir öncekinin zıttını yapıyoruz.

Bu şekilde gözler iyice dolanakadar doldurabilirsiniz ama kaçkere doldurdunuzu unutmamalısınız diğerlerinide aynı sayıda doldurmalısınız .


Ben 6 tane doldurdum .

Bu btince diğer gözü doldurmak için iğnemizi alttan gecirerek diğer göze geçiyoruz .

Bunuda aynı yukarıdakigibi dolduruyoruz .


 Buda dolunca yine aynı şekilde iğneyi alttan geçirerek diğer göze geçioruz iğneyi alttan geçirmemizin sebebi geçiş iplerinin görünmemesi .


Bu şekilde 4 sıra çıktım Çiçeğin sapını oluşturdum, bu dolgu işinin örnek çıkarma şekli aslında etamin yapılışına çok benziyor etamin yapmasını bilen arkadaşlar örnek çıkarma şeklini çokkolay yapabiliceklerini düşünüyorum .

Burayakadar dolgu yapma şeklini gösterdim, burayakarar güzel bir şekilde   yapabildiyseniz dolgu  yapmayı öğrenmişsinizdir ,bundan sonraki gösterdiğim resimlerde örnek çıkarma şeklidir yani etamin yaparken nasıl sayarak kareleri dolduruyoruz bundada aynen öyle sayarak gözleri doldurucaz elimde bir örnek yoktu bende  aklımdan uydurma bir çiçek yapmaya çalıştım .



Burda 4 gözü dolduruyorum

Buradada doldurma işi bitince diğer göze alttan geçiş yapıyoruz.
 Busefer 3 tane doldurdum .

Bu sefer 2 tane doldurdum .

Burda ipimi kesip ilk başlarken yaptığım düğüm gibi arkadan düğüm yaparak başladım ama düğümü gizleyabileçeğiniz şekilde yapmalısınız
 


Tek göz doldururken iğneyi hep ilmeğin altından geçirmelisiniz  .

Sonuçta çirkin çiçeğim bitmiş bulunuyor :D İnternetten  dolgu örneği çıkara bilmemiz için sayılarını çok net görebilmemiz gerekiyor bana göre netteki dolgu örneklerini çıkarmak biraz zor çünkü tam net sayılmıyor eğer çok yakından sayıla bilecek şekilde resm çekilmişse olabilir ama şu ana kadar gördüklerimden hiç birini sayamadım
Umarım anlamışsınızdır elimden geldiği kadar anlatmaya çalıştım İnşallah işinize yarar yapan arkadaşlara kolay gelsin:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum Gönder