6 Ocak 2013 Pazar

2013 İğne Oyası Zil Örneği


Merhaba arkadaşlar öncelikle alışık olmadığınız bu fotoğrafsız anlatım şeklinin sebebini açıklamak istiyorum mefruşat kursunu başladım arkadaşlar bu yüzden ayrıntılı fotoğraf çekerek anlatım yapmaya fırsat bulamıyorum bu yüzden kusura bakmazssınız inşallah anca bukadar yapabildim :)
http://www.onlineigneoyasi.com/Top-yapilisi_urun_63.aspx  Bu linkte top yapılışı var bu zilleri yapabilmek için top yapılışı gibi  başlıyoruz 11 tane pırpır yapıyoruz  ve o  10 sıra  dönüyoruz  top yaparken bir yerde gözleri küçültmeye başlamamız gerektiği yazıyor bu örnekte onu yapmıyoruz  her göze bir tavşan kulağı yapıyoruz bitiriyoruz   "tavşan kulağıyapılışı"
Not : Örnek bittiğinde elinize göre boyutu değişebilir çok büyük yada çok küçük olduysa ilk başlarken yaptığımız 11 pırpırın sayısını küçük olduysa çoğaltabilir büyük olduysa eksiltip  tekrar yapabilirsiniz..
Alt yeşil yaprağı 4 pırpırla başlıyoruz 4 pırpır  yapıp ters düğümlü dağ yapar gibi yapıyoruz  en tepeye geldikten sonra Pırpır olamayan tarafına her göze batarak aşşağıya iniyoruz ,hemen altına zincir yapılşıyla 2 li zincir yapıyoruz ucuna yaptığımız zili adibinden düğümleyerek tutturuyoruz. zincirin yanına düğüm yaparak alta iniyoruz diğer zinciri yapıp aynı şekilde diğer zili takıyoruz ve yine alta inib ilk yaptığımız yaprağın aynısını yapıyoruz.
Zilin ortasını göremiyorum göremediğim için kendi fikrimle birşey yapıcam yapılışı aynımı bilemem ama görüntüsü aynı olucak.
Zili aşşağıya doğru ters çeviriyoruz iç kısmına 2 pırpır yapıyoruz bu pırpırların birine bir düğüm yapıyoruz zilin dişindan görünecek uzunlukta ip bırakarak diğer pırpıra düğüm yapıyoruz ters çevirerek tekrara geri dönüyoruz geldiğimiz düğüme dönerek aynı boyutta  ip yaıyoruz aynı işlemi tekrarlayarak aynı boyutta 4 ip yapıyoruz  ucuna da farklı renkte iple 3 minik pırpır yapıyoruz.
Çok anlaşılır olmadığının farkındayım resim olmadan sadece yazıyla anca bukadar anlatabildim mefruşat kursuna başladığım için resimli anlatım yapmaya vakit bulamıyorum kusura bakmayın arkadaşlar ...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder